Zirkonyum Kaplama Nedir?

Rutinde kullanılan metal destekli porselen kaplamadan farklı olarak alt yapı materyali metal yerine beyaz bir alaşım olan zirkonyum kullanılmaktadır. Zirkonyum sahip olduğu ışık geçirgenliği sayesinde metal alt yapılara nazaran daha estetik bir görüntü vermektedir.  Metal destekli porselen kaplamalarda görülen gri yansıma zirkonyum alt yapı tercih edildiğinde oluşmamakta tıpkı doğal diş gibi görünmektedir. Bu sayede özellikle ön grup dişlerde daha estetik ve doğal bir görüntü elde etmek için tercih edebilmekteyiz. Zirkonyum kaplama denince hastalarımızın aklına kaplamanın tamamen zirkonyumdan yapıldığı gelebilmekte. Zirkonyum kaplamanın alt yapısıdır ve üstüne porselen veya emax gelmesi gerekmektedir. Lakin halk arasında daha kolay telaffuz edilmesi için Zirkonyum kaplama denilmektedir.

Zirkonyum kaplama nerelerde kullanılır ?

*Metal alerjisi olan hastalarda

*Ön bölgede ileri derecede renklenmesi mevcut ve beyazlatma işlemi ile geçmeyen hastalarda

*Sürekli düşen ve rengi yapısı bozulmuş dolgusu bulunan dişlerde

*Dişlerinde diestama(boşluk) veya çapraşıklık olup ortodontik tedavi görmek istemeyen hastalarda

*Posterior(arka) dişlerde kron köprü olarak kullanılabilir

Zirkonyum Kaplama Nasıl Yapılır?

Öncelikle hastaya anestezi altında işlem yapıldığı için ağrısız bir tedavi yöntemidir. Sonrasında belli boyutlarda dişler çepeçevre prepare edilir(diş küçültülür) ve ağza uygun kaşıklarla çok hassas bir şekilde ölçü alınır. Daha sonrasında daimi dişler takılacağı zamana kadar hem hastaya daimi dişlerin fikir vermesi açısından hem de hassasiyet duymaması için geçici dişler yapılır. 3-4 prova tamamlandıktan sonra dişler önce hastanın beğenisine sunulur ve yapıştırılır. Hasta kendi doğal dişinden kolay kolay ayırt edemez.

Zirkonyum Kaplamanın Kullanım Ömrü Ne Kadardır ? Kullanım ömrü kişiden kişiye değişmekle beraber doğru ve düzenli fırçalamada çok uzun yıllar kullanılabilir. Zirkonyum yüzeyi pürüzsüz bir materyal olduğu için normalde renklenme yapmaz. Ama çay, kahve, sigara vb gibi renklendirici şeyler tükettiğimiz zaman renklenme olabilir. Düzenli bakımda bu renklenmeler de ileri boyuta geçemez.