ORTODONTİ (TEL) TEDAVİSİ

ORTODONTİK (TEL) TEDAVİSİ
Dişlerdeki dizilim bozukluklarını, çenelerin birbirine göre konum bozukluklarını teşhis eden ve önlemeye çalışan ve tedavi eden uzmanlık alanına ortodonti denir. Ortodonti ile dönmüş dişler normal konumundan yukarıda çıkmış dişler damakta çıkmış dişler kolaylıkla doğru dizilimine getirilebilmektedir.
ORTODONTİK PROBLEMLER NEDEN OLUŞUR ?
Ortodontik problemler 3 çeşittir. Birincisi dişsel ikincisi iskeletsel üçüncüsü ise hem dişsel hem iskeletsel. İskeletsel problemlerin en büyük nedeni genetiktir. Dişsel problemlerin en büyük nedeni ise erken süt dişi kaybıdır.
İskeletsel Anomaliler; Alt ve üst çene kemiğinin boyutunda konumunda, birbiriyle ilişkisinde oluşan anormalliklerdir.
Dişssel Anomaliler; Sadece dişlerin konumunu dizilimini birbiriyle ilişkisinin bozulduğunu kapsayan bozukluklardır.
Tedavisi
En önemli tedavi aşaması anomali yani bozukluk oluşmadan farkedilip önlem alınmasıdır. Bunun için de her 6 ayda bir rutin olarak diş hekimi kontrolleri hem yetişkin hem çocuklar için çok önemlidir.
Eğer anomali oluşmuş ve görünümünüzden memnun değil iseniz tedavi şekilleri birkaç çeşittir.
1-APEREYLER, DİŞE YAPIŞTIRILAN TELLER
2-ŞEFFAF TELLER KADAR GÖZE BATMAYAN ORTODONTİK PLAKLAR
Tedavi şekli her hasta için farklılık gösterir ve size en uygun tedavi şeklinizi hekiminize danışınız.
ŞEFFAF PLAKLAR
Şeffaf plaklarla tedaviyi estetik kaygısı yüksek olan hastalarımızda ağzında tellerin görünmesini istemeyen hastalarımızda muayene sonucu uygun görülürse çok kolaylıkla uygulayabilmekteyiz.
Örnek vermek gerekirse hastamıza boksörlerin kullandığı dişliğe benzer ancak çok daha incesi ve belli olmayan tarzda şeffaf plaklar her ay düzenli olarak verilerek kullanması istenir. Bu şekilde tedavi sürdürülerek sonlanır.
TEDAVİ ETTİRMEZSEK NE OLUR ?
Ortodontik bozukluklar sadece estetik sorunlara neden olmaz, etkili çiğneme yapamayan eklem kas bozukluklarına dişlerin yetersiz temizlenmesine neden olur. Yetersiz temizlik diş eti hastalıklarına, çürüklere, ağız kokusuna, dişlerin erken kaybına neden olur. Ayrıca geç kalındığı takdirde iskeletsel bozuklukların tedavisi cerrahi olmadan yapılamaz hale geldiği için tedavinin ötelenmemesi çok önemlidir.

HER YAŞTA ORTODONTİK TEDAVİ YAPILABİLİR Mİ ?
Her yaşta ortodontik tedavi mümkündür. Sadece alt-üst çene kemiklerini ilgilendiren bozuklukların tedavisi ergenlik dönemine kadar cerrahisiz yapılırken büyüme ve gelişim bittikten sonra cerrahi operasyon yapılarak iskeletsel problemler de çözülebilmektedir.
TEDAVİ SÜRECİ, AĞRI, DİKKAT EDİLECEKLER
Tedavi süreci 1 yıl ile 3-4 yıla kadar değişen sürelerde olabilmektedir. Tedavi boyunca hiçbir ağrı olmamaktadır. Sadece tellerin yapıştırıldığı ve ortodontik plağın takıldığı ilk hafta alışma süreci oturana kadar hafif ağrı olabilir.