Sıkça Sorulanlar

ESTETİK DİŞ TEDAVİSİ NASIL UYGULANIR ?

Hasta ve diş hekimi her hangi bir tedavi yöntemini belirledikten sonra ki kısım da hastanın ağız içi muayenesi yapılır. Dişlerde gereken kanal tedavisi ve dolgu gibi alt yapılarını sağlamlaştırdıktan sonra yaprak porselen karar verildiyse dişler yaklaşık 0.3 mm kadar inceltilerek ölçü alınıp, renk belirlenip laboratuvara gönderilir. Eğer ki zirkonyum, empress, metal desteksiz ful porselense diş ve diş eti üste porselen gelecek derecede küçültülür ve ölçü alınır. Kesilen dişlerde hassasiyet olmaması için laboratuvardan geçici diş istenir ve hasta prova için yaklaşık 2-3 gün sonra gelir. Prova yapıldıktan sonra laboratuvara gönderilir ve alt yapının üzerine porselenler diş formu verilerek işlenerek kliniğe bitmiş bir şekilde gelir. Hasta geldiğinde artık estetik bölüme geçilmiştir. Bu son aşamada artık estetik olarak hasta diş forumlarını istediği şekilde tarif eder ve ona göre glaze (parlatma) işlemi yapıldıktan sonra porselenler gerçek yapıştırıcıyla yapıştırılır.

DİŞ TAŞLARINI TEMİZLETMEK ZARARLI MIDIR?

Diş taşları, diş temizliğinin iyi yapılamadığı yerlerde biriken bakteri plağının, tükürük mineralleriyle birleşip sertleşmesiyle meydana gelen yapılardır. Diş taşlarının direkt olarak diş veya dişetine zararı yoktur ancak plak birikimine sebep olduğu için diş ve dişetlerini tehdit eder. Bu yüzden mutlaka temizlenmelidirler. Diş taşı temizliğinin herhangi bir zararı yoktur aksine dişeti sağlığı için kesinlikle yapılması gereken bir işlemdir.

ESTETİK DİŞ TEDAVİSİNDE KAPLAMA TERCİHLERİ NELERDİR ?

Estetik tedavi görürken hangi tür kaplama olacağı hastanın inisiyatifindedir. Hasta tedavilerin maddi manevi boyutlarına bakarak tercih yapar. Doktorunda sağlıklı yönlendirmesi sonucunda ortaya güzel bir gülüş çıkar.
Hastaya sunulan seçenekler çok önemlidir. Hastanın statüsü, işi, sağlına verdiği öneme göre tedavi şekil almaktadır. Şekil alan tedavilerde kaplama türlerini değiştirir.
Seçilen kaplama türü de estetiği %100 etkiler. Peki, bu kaplama türleri nelerdir diye sorduğunuzu duyar gibiyim. Hemen konuya bir açıklık getiriyorum…
Hasta muayene yapıldığında eğer diş etlerinde devam eden çekilme, çene kayması, ciddi boyutlarda kemik kaybı, dişlerde ciddi miktarda madde kaybı ve ortodonti görmeye gerek yoksa yaprak porselen (lamine veneer) tercih edilmelidir. Yaprak porselen çok ince 0.3 – 0.7 mm aralığında kaplama olduğu için dişte küçük bir inceltmeyle %100 estetik sağlanabilir. Hastanın dişlerinde madde kaybı çoksa ve maddiyat açısından yaprak porselen ağır geldiyse hastamıza estetik olarak zirkonyum önerilir. Zirkonyum estetik açıdan yaprak porselen gibi doğal görünüm kazandırır. Diş etleriyle birebir uyumlu olan zirkonyum sağlık açısından da güvenilir bir kaplamadır. Arka dişlerde de kırılma korkusu olmadan estetiği sağlayabilirsiniz,

İMPLANT AMELİYATI ESNASINDA YA DA SONRASINDA AĞRI OLUR MU?

İmplant ameliyatı esnasında lokal anestezi uygulaması yapıldığı için hasta ağrı hissetmez. Ancak ameliyat sonrasında ortalama 1-2 gün ağrı kesicilerle idare edilebilecek boyutta ağrı olabilmektedir. Ameliyat esnasında çene kemiği üzerinde işlem yapıldığı için ameliyatın yapıldığı bölgede birkaç gün boyunca şişlik olabilir.

DİŞ BEYAZLATMA NEDİR ?

Diş beyazlatma işlemi dişlerin renklerini açmak içim diş üzerinde herhangi bir işlem yapmadan (dolgu, kaplama gibi…) , oluşturulan oksidasyon reaksiyonu sayesinde lekelenmeye sebep olan organik ve inorganik maddelerin çözünmesi sağlanarak daha beyaz dişler oluşturma işlemidir.
Herkese hitap edecek şekilde konuşmak gerekirse ; diş üzerinde oluşan organik veya inorganik lekelerin ve renklenmelerin kimyasal yöntem ile giderilerek dişin orjinal rengin dönüştürülmeye çalışılması operasyonudur.

DİŞ BEYAZLATMA İŞLEMİ EVDE YAPILABİLİR Mİ?

Ev tipi beyazlatma (Home Bleeching) evde de rahatca uygulanabilecek bir beyazlatma yöntemidir. Dişler üzerinde yapılan profesyonel temizliğin ardından hekimin uygulayacağı bir plak ve evde kullanmak üzere vereceği bir jel yardımı ile uygulanır. 6-8 saat süre ile uykuda televizyon karsısında uygulanabilecek olan ev tipi beyazlatma hastalarımıza ev konforunda bir tedavi seçeneği olarak karşımıza çıkmaktadır.

YİRMİ YAŞ DİŞLERİ NEDEN ÇEKİLİYOR? BAŞKA TEDAVİLER UYGULANAMAZ MI?

Yirmi yaş dişleri genellikle dişin çene kemiği üzerinde kendisine yeterli yeri bulamaması sonucunda yanlış pozisyonda sürmesinden ya da hiç süremeyip gömülü kalmasından dolayı çekilir. Bazı durumlarda ise diş kısmen sürer, yer darlığı sebebiyle sıkışır ve daha fazla süremez. Bu durumda da dişin çekimi gerekir. Aksi takdirde dişin etrafında lokal enfeksiyon odakları oluşarak şiddetli ağrı ve ağız açamama gibi şikayetlere neden olur.
Herhangi bir problem yaratmayan, pozisyonu düzgün yirmi yaş dişlerinin çekimi gerekli değildir.

ZİRKONYUM DİŞ KAPLAMA NEDİR ?

Zirkonyumlar doğada bulunan değerli bir taşın işlenmesinin ardından diş hekimliğinde kullanılmaya başlanmıştır. Biyouyumlu bir materyal olması sebebi ile bazen metal destekli altyapıların sebep olduğu alerjik olayların oluşmasına engel olur. Cad-cam cihazlarında üretilmesi sebebi ile hata oranının da çok azaldığı bir materyaldir.
Estetik diş hekimliğinde yoğun olarak kullanılan zirkonyum alt yapıların en büyük avantajı ışık geçirgenliği sayesinde daha doğal bir estetik elde edebilmemizdir. Doku ile kurduğu güzel ilişki de hekimlerin zirkonyumları bu kadar sevmesinin sebeplerinden olabilir.
Metal alt yapılar yerine zirkonyum alt yapıları tercih etmemizin en önemli sebeplerinden bir tanesi de metalin dişetini boyama özelliği sebebi ile günümüzde estetik bölgelerde istemediğimiz görüntüler ortaya çıkarabilmesidir.