Kanal Tedavisi Nedir ve Neden Yapılır?

Kanal tedavisi esasında dişin içerinde bulunan pulpa dokusunun(sinirin veya halk dilinde özünün)  çıkarılması ve kanal içinin dezenfekte edilmesi işlemidir. Bu metinde bu işlem nasıl ne hangi dişlere yapılır onun üzerinde duracağız. Öncelikle çürüğün boyutunu saptamak için bir panoromik film çekmek en doğru karar olur. Kanal tedavisini kısaca çürükle enfekte olmuş dişlere, travmaya maruz kalmış dişlere, kök ucunda lezyon(enfeksiyon) oluşmuş dişlere yapabiliriz. Bunların belirtileri ısırmayla ağrı, dişetinde fistül(sivilce benzeri yapılar), dişetinde koyu renklenme, yüz ve boyun bölgesinde şişlik ve sallanma  şeklinde olabilir.

Kanal Tedavisi Nasıl Yapılır?

Hastaya öncelikle anestezi uygulanır bu sayede herhangi bir şekilde ağrı olmasını önlemiş oluruz. Daha sonra varsa çürük dokusu güzelce temizlenir ve kanal kavitesi açılmış olur. Öncelikli hedefimiz enfekte olmuş pulpa dokusunu güzel bir şekilde çıkarmak ve kanal içini iyi bir şekilde dezenfekte etmektir. Temizleme işlemi bittikten sonra uygun doldurucu materyallerle kanal içi doldurulur ve kanal üst dolgusu yapılır. Seans sayıları ve süresi dişin ağrı durumuna, pulpa dokusuna, dişin konumuna, dişin kanal sayısı vb özelliklerine göre değişir. Ortalama olarak bir kanal tedavisi 45 dakika civarı sürer. Birden fazla seans yapılacaksa eğer bu bekleme süresinde dişin sızdırma yapmaması için geçici dolguyla kapatılır.

Kanal Tedavisi Sonrası Nelere Dikkat Edilmelidir?

İşlem sırasında anestezi yapıldığı için ortalama 3-4 saat bir şey yiyip içmememiz lazım. İşlem sonrası ilk 2-3 gün şiddetli ağrı olması normaldir 1 hafta içinde ağrı azalarak kaybolur. Dişin içindeki siniri tamamen alındığı için herhangi bir sızlama vs yapma durumu söz konusu değildir.  Hasta düzenli diş fırçaladığı ve 6 ayda bir diş hekimi kontrollerini yaptırdığı taktirde dişi ömür boyu kullanabilmektedir. Başarı oranı çok yüksek bir tedavi yöntemidir.